torsdag 6 september 2012

En höstlampa

Ja, men visst är det mysigt med hösten. Jag tänder många ljus och just nu håller jag tummarna att min snälla man installerar vår Conturaspis så vi kan elda hela hösten och vintern (liten pik ifall han läser detta - hehehe).
Den här lyktan ska man nog inte tända ett riktigt ljus i utan ett elektriskt ljus. Hittade en fantastiskt fin blogg, Gunns papirpyssel. Där hittade jag en mall på den här söta lilla lampan som kan varieras i mängder, jul, vår, sommar, höst....



Den här lampan berättar jag mer om på Pyssel & Plock där jag bloggar i dag. Ta en titt där och läs mer.

Kram Mia




3 kommentarer:

Emma sa...

En riktigt söt lampa och perfekt nu till höst mörkret..! :)

Iffa ...... sa...

Oj, vicken söting =)
Ja, nog säkrast med elljus,hihi.
Hoppas maken gjorde vad han skulle (eller gick in på din blogg =)

Jag är stooooooorkonsument av värmeljus nu när mörkret lägger sig, så mysigt!!!

kram Iffa

Susy sa...

Vilket ljuvligt vacker höstlampa!
makalöst fin och vilket arbeta du har lagt ned!

Önskar dig en härlig helg, hoppas på att vi får bra väder!

KRAM SUSY